اسداک

اسداک

Sdoc
اسداک

اسداک

Sdoc

دانلود اتوکد نقشه سازه به همراه دیتیل و جزییات اجرای سایبان ایسگاه پایانه


دانلود اتوکد نقشه سازه به همراه دیتیل و جزییات اجرای سایبان ایسگاه پایانه

دانلود اتوکد نقشه سازه سایبان ایسگاه پایانه به همراه دیتیل و جزییات اجرای به ابعاد طول 2640 و عرض 830 و ارتفاع 545 که طول آن می تواند متغیر باشد و افزایش یا کاهش یابد ، نقشه فوق با رعایت تمام ضوابط شهرداری و آیین نامه های نظام مهندسی طراحی وترسیم شده برای استفاده مهندسین و دانشجویان و پیمانکاران

دانلود دانلود اتوکد نقشه سازه به همراه دیتیل و جزییات اجرای سایبان ایسگاه پایانه

دانلود اتوکد نقشه سازه به همراه دیتیل و جزییات اجرای سایبان ایسگاه پایانه
دسته بندی عمران
فرمت فایل dwg
حجم فایل 1709 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

دانلود اتوکد نقشه سازه سایبان ایسگاه پایانه به همراه دیتیل و جزییات اجرای به ابعاد طول 26.40 و عرض 8.30 و ارتفاع 5.45 که طول آن می تواند متغیر باشد و افزایش یا کاهش یابد ، نقشه فوق با رعایت تمام ضوابط شهرداری و آیین نامه های نظام مهندسی طراحی وترسیم شده برای استفاده مهندسین و دانشجویان و پیمانکاران .

دانلود دانلود اتوکد نقشه سازه به همراه دیتیل و جزییات اجرای سایبان ایسگاه پایانه

ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

هدف از این رساله مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات397
حجم2586 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

این پایان نامه در مورد کیفیت خدمات می باشد و در آن به ارائه مدلی مناسب جهت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) می پردازیم.در این پایان نامه در مورد ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی به تفصیل صحبت می شود .مدیریت کیفیت خدمات در راهنمایی و رانندگی بررسی می شود و مدلی مناسب برای آن ارائه می شود.

 

 

امروزه در بخش خدمات عمومی، توجه به کیفیت محصولات و خدمات به-عنوان یک مطالبه عمومی از حاکمیت تلقی می گردد. سازمان های عمومی تلاش زیادی برای استقرار مدیریت کیفیت فراگیر  TQM جهت بهبود و ارتقاء کیفیت خدمات به شهروندان دارند. پلیس نیز یک سازمان حاکمیتی عمومی است که مأموریت  اصلی آن در بخش پلیس راهنمایی و رانندگی، اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و امور توزین و حفظ حریم راه های کشور است.

 

 

در افق چشم‌انداز سند 1404 پلیس ایران باید؛ پلیسی برتر، الگوساز و الهام‌ بخش در منطقه باشد. در راستای چشم انداز، پلیس راهنمایی و رانندگی در سنوات اخیر در ارائه خدمات به شهروندان از بُعد سخت افزاری، نرم افزاری، تلاش زیادی نموده و موفقیت هایی نیز داشته است. ولی خدمات ارائه شده از بُعد کیفیت در چه سطحی و بر چه معیاری استوار است جای بررسی دارد، زیرا هنوز مشکلات زیادی در بخش ارائه خدمات و بُعد کیفیت خدمات وجود دارد. مسئله اساسی آن است که اصولا ًابعاد کیفیت خدمات کدامند؟ ابعاد و مؤلفه های کیفیت خدمات راهور کدامند؟ چه مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مناسب است؟ 

 

 


      روش پژوهش حاضر ماهیتاً پیمایشی- اکتشافی (غیرآزمایشی) و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. این پژوهش با هدف ارائه مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهور انجام شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسش نامه استفاده گردید. در این تحقیق به ترتیب ابعاد مدل کیفیت خدمات راهور، با الهام از مدل های سنجش کیفیت خدمات Servqual، EFQM، E-SQ، ZRM، و. به  شیوه تحلیل کیفی با نظر خبرگان مشخص شد. در گام بعدی؛ با استفاده از تحلیل کمی، ابعاد مدل حاصله را با روش تحلیل عاملی تأییدی آزمون گردید. ابعاد و مؤلفه که ضریب بار عاملی آن بزرگ تر از 5/0 بود تأیید شد و جز مدل کیفیت خدمات راهور قرار گرفت.

 


      جامعه آماری شامل کارکنان راهنمایی و رانندگی ستاد ناجا و تهران بزرگ می باشند. حجم نمونه برابر فرمول کوکران 200نفر به شیوه تصادفی انتخاب گردیدند. یافته های تحقیق نشان می دهد که مدل مناسب کیفیت خدمات راهور دارای 13بعُد شامل: ظاهر فیزیکی، کیفیت خدمات الکترونیک، مشروعیت و مقبولیت، حفظ ارزش‌های اسلامی، سازگاری فرهنگی، قابل اعتماد بودن، اطمینان دادن، کیفیت رفتاری، پاسخ گویی به شهروندان، پاسخ گویی قانونی، موقعیت، الزامات عملکردی، فن آوری اثربخش، و 65 مؤلفه می باشد.

 

 

 

واژگان کلیدی
کیفیت (Quality)، کیفیت خدمات (Service Quality)، پلیس راهنمایی و رانندگی (Traffic police)، مدیریت کیفیت فراگـیر (Total quality management)، مدیریت ارتبـاط با شـهروندان1 کیفیت خدمات الکترونیک (Electronic service Quality)، پاسخ گویی (Response).

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
فصل اول: طرح و کلیات تحقیق .    1
1-1  مقدمه .    2
2-1  بیان مسأله .    3
3-1  اهمیت و ضرورت تحقیق .    4
4-1  پرسش های تحقیق     5
5-1  معرفی مدل مفهومی تحقیق .    6
6-1  تعاریف نظری و عملیاتی     7


فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین     13
1-2  مبانی نظری تحقیق     14
    1-1-2  تاریخچه مدیریت کیفیت در سازمان ها      14
    2-1-2  تئوری مدیریت کیفیت جامع و تحولات آن .    19
    3-1-2  مدل های مدیریت کیفیت در کل .    28
    4-1-2  تفاوت مدیریت کیفیت در خدمات و تولید .      43
    5-1-2  نمونه ای از مدل های مدیریت کیفیت در خدمات     49
           1-5-1-2  مقیاس SYSTRA-SQ       52
           2-5-1-2  مدل کیفیت خدمات پاراسورامن     53
           3-5-1-2  مدل لهتینن و لهتینن .    57
           4-5-1-2  مدل گاروین     58
           5-5-1-2  مدل گرونروز     58
           6-5-1-2  مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی مور     59
           7-5-1-2  مدل های ZRM  .    60
           8-5-1-2  مدل های پاسخ گویی در خدمات .    75
           9-5-1-2  مدل کیفیت خدمات الکترونیک E- SQ .    84
          10-5-1-2  مدل کیفیت پشتیبانی خدمات الکترونیکی E-Recs-Qual .    88
    6-1-2  مدل کیفیت در پلیس     88
    7-1-2  معیارهای انجمن بین المللی رؤسای پلیس   IACP.    90
    8-1-2  کیفیت در پلیس ایران     91
2-2  پژوهش های انجام شده .    103
    1-2-2  پژوهش های انجام شده داخلی در حوزه مدیریت کیفیت خدمات .    103
    2-2-2  تحقیقات خارجی انجام شده .    108
3-2  دلایل استفاده از TQM در مدل کیفیت راهور .    118
    1-3-2  دلایل استفاده از مدل EFQM  در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    2-3-2  دلایل استفاده از مدل Servqul در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    3-3-2  دلایل استفاده از مدل E- SQ در مدل مفهومی کیفیت راهور     120
    4-3-2  جمع بندی دلایل استفاده از مدل مفهومی تحقیق .

 

فصل سوم: روش  اجرای تحقیق      130
1-3  روش اجرای پژوهش     131
2-3  پرسش های تحقیق .    137
3-3  هدف های تحقیق     138
4-3  نقشه راه تحقیق     138
5-3  جامعه آماری و نمونه آماری .    139
6-3  روش  تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات .    139
    1-6-3  شیوة تجزیه و تحلیل کیفی     140
    2-6-3  شیوة تجزیه و تحلیل کمی .    140
7-3  روش  گردآوری داده ها و ابزارهای اندازه گیری پ‍ژوهش .    141
8-3  روش تحلیل آماری داده های پرسش نامه  .    142
9-3  ابزار اندازه گیری متغیرها و روایی و پایایی آنها  .    151
10-3  اعتبارسنجی مدل‌های اندازه‌گیری      153
11-3 معرفی ساختار و تشکیلات جامعه مورد تحقیق (پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا)     158

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق      161
مقدمه .    162
1-4  توصیف جمعیت شناسی پاسخ گویان     162
    1-1-4  توزیع جنسی پاسخ گویان .    162
    2-1-4  توزیع سنی جامعه نمونه     163
    3-1-4  توصیف درجه و رتبه پاسخ گویان .    164
    4-1-4  توصیف سطح تحصیلات پاسخ گویان نمونه جامعه آماری     166
    5-1-4  سابقه  خدمت پاسخ گویان     166
2-4  توصیف آماری داده ها     167
3-4  آزمون نرمال بودن مانده ها     178
4-4  پاسخ به پرسش های تحقیق     179
5-4  پرسش فرعی یکم: ابعاد کیفیت خدمات مناسب راهنمایی و رانندگی کدام اند؟ .    180
6-4  پرسش فرعی دوم: مؤلفه ها ابعاد کیفیت خدمات راهور کدامند؟     181
7-4  سؤال اصلی: مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی چیست؟     185
8-4  بررسی دیاگرام‌های تحقیق و نتایج تحلیل مسیر .    188
9-4  مدل نهایی      188
10-4  یافته های حاصل از مصاحبه با مدیران ارشد راهور .    191

 


فصل پنجم: نتیجه گیری       204
مقدمه      205
1-5  نتایج حاصل از توصیف جمعیت شناسی پاسخ گویان  .    205
2-5  نتایج سؤالات تحقیق        206
    1-2-5  سؤال اول: ابعاد کیفیت خدمات مناسب راهنمایی و رانندگی کدامند؟     206
   2-2-5 سؤال دوم: مؤلفه ها ابعاد کیفیت خدمات راهور کدامند؟  .      228
   3-2-5 سؤال سوم: مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی چیست؟ .    233
3-5  یافته ها جانبی .      236
4-5  دانش افزایی سهم علمی پژوهش .          236
5-5  محدودیت های پژوهش .    237
6-5  پیشنهادها     237

فهرست منابع و مآخذ .    241

پیوست ها .    247

 

 


فهرست شکل ها
شکل 1-1: مدل مفهومی تحقیق     6
شکل 1-2: قلمرو مدیریت کیفیت جامع .    21
شکل 2-2: جوایز تعالی در قاره های جهان  .    28
شکل 3-2: چرخه دمینگ     30
شکل 4-2: ساختار مدل EFQM  بر اساس ویرایش 2010     32
شکل 5-2: منطق رادار در EFQM .    33
شکل 6-2: مفاهیم پایه ای مدل EFQM .    33
شکل 7-2: مدل شبکه ضوابط پاداش کیفیت ملی مالکوم بالدریج .    37
شکل 8-2: چارچوب ارتباط بین  ابعاد، دیدگاه و فعالیت های کیفیت .    45
شکل 9-2: کیفیت خدمات درک شده     54
شکل 10-2: مدل شکاف کیفیت خدمات .    56
شکل 11-2: ابعاد کیفیت خدمات     59
شکل 12-2: مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی     60
شکل 13-2: نمودار مدل کانو     62
شکل 14-2: روابط با مشتریان     63
شکل 15-2: مدل طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهادشده     65
شکل 16-2: مدل گذر خدماتی تعدیل شده     68
شکل 17-2: چارچوب عملیاتی پردازش مشتری     68
شکل 18-2: مدل رفتاری کیفیت خدمات     69
شکل 19-2: فرآیند رضایت مندی و وفاداری مشتری .    70
شکل 20-2: نیازهای کیفیت مشتریان     72
شکل 21-2: مدل سلسله مراتبی کیفیت خدمات .    75
شکل 22-2: انواع پاسخ گویی با رویکرد پیوستاری .    76
شکل 23-2: مدل اقتضایی پاسخ گویی     81
شکل 24-2: توالی ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی     86
شکل 25-2: ساختار مکنا .    94
شکل 26-2: مدل مدیریت کیفیت و تعالی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .    97
شکل 27-2: ابعاد و مؤلفه های مورد نظر در طرح مکنا .    98
شکل 28-2: ضروریات و امکانات مورد نیاز یک کلانتری از منظر مکنا .    99
شکل 29-2: مدل مفهومی تحقیق .    128
شکل 1-3: نقشه راه تحقیق .    138
شکل 2-3: مدل روش تحلیل داده ها .    141
شکل 3-3: نمودار سازمانی پلیس راهور     160
شکل 1-4: جنس پاسخ گویان نمونه آماری     163
شکل 2-4 : توریع سنی نمونه جامعه آماری تحقیق     164
شکل 3-4: ترکیب درجات پاسخ گویان     165
شکل 4-4: سطح تحصیلات پاسخ گویان .    166
شکل 5-4: مدل قبل از اصلاحات در حالت تخمین ضرایب استاندارد     188
شکل 6-4: مدل نهایی بعد از اصلاحات در حالت تخمین ضرایب استاندارد .    189
شکل 7-4: مدل نهایی در حالت قدر مطلق معناداری (|T-Value|)     190
شکل 1-5: مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی ناجا     235
    
    

    
فهرست جداول
جدول 1-2: خلاصه ای از تعاریف و تئوری های صاحب نظران کیفیت .    18
جدول 2-2: سیرتکاملی کیفیت از نظر انجمن کنترل کیفیت آمریکا .    24
جدول 3-2: ویژگی های مراحل گوناگون تکامل TQM     25
جدول 4-2: ارزش های محوری در مدل های دمینگ بالدریج و اروپایی .    39
جدول 5-2: مفاهیم و ارزش های اصلی در جوایز کشورهای مختلف     41
جدول 6-2: مقایسه عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات .    50
جدول 7-2: انواع اشتباهات در خدمت     67
جدول 8-2: گونه های پاسخ گویی در بخش دولتی     78
جدول 9-2: نظام های پاسخ گویی برحسب ارزش ها و انتظارات رفتاری .    78
جدول 10-2: بسط مفهوم پاسخ گویی اجتماعی سازمانی برای سازمان های دولتی .    82
جدول 11-2: مدل های تعالی سازمانی مورد استفاده در پلیس های دنیا .    89
جدول 12-2: تطبیق ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت به تفکیک مدل ها براساس ادبیات تحقیق     121
جدول 13-2: ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت براساس جدول 12-2 .    125
جدول 14-2: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق برای اخذ نظر خبرگان         127
جدول 15-2: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان              129
جدول 1-3: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق      132
جدول 2-3: مشخصات جامعه شناختی خبرگان جامعه مورد تحقیق     133
جدول 3-3: مقایسه نتایج ابعاد کیفیت خدمات بر اساس نظر خبرگان جامعه مورد تحقیق .    133
جدول 4-3: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان سازمانی      135
جدول 5-3: رده بندی روش های استخراج عامل ها     144
جدول 6-3: معیارهای اعتبارسنجی مدل‌های اندازه‌گیری     154
جدول 7-3: شاخص‌های روایی، پایایی     155
جدول 8-3: ضرایب همبستگی و شاخص روایی منفک  .    157
جدول 1-4: توزیع جنسی پاسخ گویان .    162
جدول 2-4: توریع سنی نمونه جامعه آماری     163
جدول 3-4: توصیف جمعیت شناسی کارمندان جامعه آماری به تفکیک رتبه و جنسیت     164
جدول 4-4: توصیف جمعیت شناسی نمونه جامعه آماری به تفکیک درجه نظامی و رتبه .    165
جدول 5-4: سطح تحصیلات پاسخ گویان .    166
جدول 6-4 : سابقه خدمت پاسخ گویان نمونه جامعه آماری .    167
جدول 7-4: استنباط آماری داده ها     168
جدول 8-4: آمار توصیفی برای متغیرهای تحقیق     177
جدول 9-4: نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف     179
جدول 10-4: ضریب عاملی ابعاد کیفیت خدمات راهور     180
جدول 11-4: نتایج بار تحلیل عاملی مؤلفه های کیفیت خدمات راهور     182
جدول 12-4: بارهای متقاطع     186
جدول 13-4: نتایج آزمون معناداری (t) مدل نهایی     191
    


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

حسابداری کمک های بلا عوض دولت جمهوری إسلامی ایران

دانلود پاورپوینت با موضوع استاندارد حسابداری شماره 10 (حسابداری کمکهای بلاعوض دولت) در قالب ppt و در 23 اسلاید، قابل ویرایش، شامل هدف استاندارد، دامنه کاربرد، تعریف کمکهای بلاعوض دولت، ماهیت و اهداف کمکهای بلاعوض دولت، معیارهای شناخت کمکهای بلاعوض دولت، قاعده کلی برای شناسایی کمک بلاعو، استرداد کمکهای بلاعوض دولت، کمکهای بلاعوض غیرپولی
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 12
فرمت فایل ppt
حجم فایل 738 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 10 (حسابداری کمکهای بلاعوض دولت)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع استاندارد حسابداری شماره 10 (حسابداری کمکهای بلاعوض دولت) ، در قالب  ppt و در 23 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:


هدف استاندارد
دامنه کاربرد

تعریف کمکهای بلاعوض دولت

ماهیت و اهداف کمکهای بلاعوض دولت

معیارهای شناخت کمکهای بلاعوض دولت

قاعده کلی برای شناسایی کمک بلاعوض

استرداد کمکهای بلاعوض دولت

کمکهای بلاعوض غیرپولی

نحوه انعکاس کمکهای بلاعوض دولت در ترازنامه

نحوه انعکاس کمکهای بلاعوض دولت درصورت سود و زیان

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

   ماهیت و اهداف کمکهای بلاعوض دولت :

الف . کمکهایی که جهت حمایت مالی واحد تجاری در شرایط اضطراری یا جبران مخارج تحمل شده قبلی آن بدون هرگونه پیش شرطی درارتباط با عملیات آتی واحد تجاری یا الزام آن به انجام مخارج بیشتر، اعطا می شود . ( جبران خسارات حوادث طبیعی)

 ب . کمک هایی که جهت تأمین مالی فعالیتهای واحد تجاری طی مدتی مشخص یا جبران زیان آینده، هزینه ها یا کاهش درآمد واحد تجاری و با پیش بینی قبلی اعطا می شود . (یارانه های پرداختی در رابطه با بهای خرید مواد یا فروش محصول و یا جبران زیان شرکتهای دولتی ارائه کننده خدمات عمومی )

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " استاندارد حسابداری شماره 10 (حسابداری کمکهای بلاعوض دولت) " می باشد که در حجم 23 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

بررسی رله های حفاظتی درشبکه های برق

عنوان بررسی کامل رله های حفاظتی در حفاظت شبکه های برق تعداد صفحات ۲۱۷ شرح مختصر پروژه شبکه های برق از قبیل نیروگاه های تولید برق ، خطوط انتقال و شبکه های توزیع و مصرف کننده های الکتریکی نیاز به حفاظت الکتریکی دارند که در اکثر نقاط آن ها از رله های حفاظتی استفاده میشود
دسته بندی برق
بازدید ها 56
فرمت فایل doc
حجم فایل 3932 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 217
دانلود فایل ورد Word بررسی کامل رله های حفاظتی در حفاظت شبکه های برق

فروشنده فایل

کد کاربری 14482
کاربر

عنوان : بررسی کامل رله های حفاظتی در حفاظت شبکه های برق

تعداد صفحات : ۲۱۷

شرح مختصر : شبکه های برق از قبیل نیروگاه های تولید برق ، خطوط انتقال و شبکه های توزیع و مصرف کننده های الکتریکی نیاز به حفاظت الکتریکی دارند که در اکثر نقاط آن ها از رله های حفاظتی استفاده میشود.از این رو رله های حفاظتی در حفاظت شبکه های برق مبحثی است که در پروژه حاضر به آن پرداخته شده است.در فصل اول توضیح مختصری بر بحث نوسانات ولتاژ و TOV و اثر آن بر روی شبکه برق داریم و همین موضوع را بهانه ای مینماییم تا در فصل دو به بررسی وسایل حفاظتی ، انواع فیوزهای قدرت، کلیدهای قدرت یا همان circuit breaker ها میپردازیم.در فصل سه و چهار به بررسی خطوط انتقال با بار ماکزیمم و به توضیح و بررسی انواع رله های قدرت میپردازیم و توضیح هرچند مختصری بر آنها داریم.در فصل پنج حفاظت بر بررسی زمین حفاظتی مناسب برای شبکه توزیع داریم.

در فصل پنج به حفاظت بهینه هوشمند اضافه جریان در سیستمهای قدرت و در فصل ششم به بررسی تخصصی تاثیر رله اتصال مجدد در شبکه های توزیع می پردازیم و حفاظت در برابر اضافه جریان را مورد بررسی قرار میدهیم.در فصل هفتم به بررسی حفاظت بانک های خازن ، قطع شدگی فاز موتور میپردازیم.در فصل ۸ حفاظت بانک های خازنی مورد بحث وبررسی قرار گرفته است.در فصل نهم و دهم به هماهنگی بین رله ها و روش صحیح تنظیم رله ها در شبکه های توزیع گردآوری شده است.در فصل یازدهم نیز به کاربرد ژنتیک الگوریتم ژنتیک بر ستینگ رله های جریان می پردازیم.

 

مختصری از پروژه بررسی کامل رله های حفاظتی در حفاظت شبکه های برق

در این پروژه سعی شده است هر چند گذرا و کوتاه نگاهی اجمالی به حفاظت شبکه های قدرت مسایل و مشکلات آن داشته باشد و با معرفی انواع مختلف ادوات و وسایل مورد استفاده در سیستم های قدرت به عنوان گزینه ای برای حفاظت شبکه سعی بر این نماید که روند تکاملی هر کدام از این ادوات مورد استفاده را از دیروز تا کنون با زبانی گویا مورد بحث و بررسی قرار دهد.شاید از زمان اختراع برق و بعد تبدیل شدن آن به یک صنعت و درنهایت همگیر شدن این نعمت گران یا به مسئله حفاظت آن نیز یک مسئله قابل توجه گردید به گونه ای که میبینیم در همان ابتدا با اختراع انواع کلیدها به گونه بسیار رسا از کلیدهای چاقویی تا شستی های استارت استوپ ، انواع کلیدهای تک پل و دوپل میتوان به گونه ای ساده نوعی حفاظت در مدارهای ساده برقی معرفی نمود و با تکامل این صنعت و اختراع انواع فیوزها و وسایل قطع کننده دیگر که استفاده از آنها حیاتی گردید.

این موضوع به عنوان یکی از ابزار ضروری برقی مطرح گردید و هر روز رو به توسعه گذاشت تا از هر گونه حادثه ناخواسته از آتش سوزی و خسارت ناشی از آن در وسایل برقی تا جلوگیری از برق گرفتگی به گونه ای مناسب حفاظت نماید و با توسعه بیشتر و فاصله افتادن ما بین نیروگاه ها و مصرف کنندگان مختلف بحث حفاظت بر روی این انتقال برق شکل گرفت و شاهد به وجود آمدن انواع سیستم های حفاظتی با تکیه بر انواع رله های مغناطیسی که مبتنی بر قوانین مغناطیس استوار بود ، نیز بودیم اما با گستردگی این بحث انتقال و نهایتا بحث توزیع برق و به علت سرعت بالایی که میبایستی حتما این دستگاهها داشته باشند این وسایل مورد تجربه و تحلیل بیشتر قرار گرفت و انواع فیوزها و رله های مغناطیسی با دقت خیلی بالا و سرعت عملکرد خیلی بالا بوجود آمد.

هماهنگی بین رله های حفاظتی

از این رو رله های مغناطیسی سرعت کم جای خود را به انواع رله های دیجیتال داد و حال بحث این بود که نرم افزاری مناسب ، این رله ها را تنظیم نماید که بحث هماهنگی بین این رله ها بوجود آمد.چون که حال کل این نیروگاه ها با هم شبکه شده بود و دیگر می بایستی به گونه ای این هماهنگی نیز بین سیستم های حفاظتی آن ها بوجود آید که مهندسین حفاظت برآن داشت که از روش های مختلف منحنی بر تنظیم و هماهنگ نمودن این وسایل ، حفاظت نمایند تا در بروز هر گونه خطا و کمبود یا افزایش شاخصه های برق (ولتاژ ، جریان) به گونه ای سیستم خاموشی دهند که کمترین خسارات برای شرکت توزیع برق و تمام مصرف کنندگانی که حال این نعمت برق مانند آب برای انسان حیاتی گشته بوده تحمیل کند چونکه ممکن بود با کمترین قطعی بیجا خسارات جبران ناپذیری به چرخه صنعت وارد گردد.

به همین علت مهندسین حفاظت ، مقاله ها و پروژه های زیاد روی تنظیم و اصلاح سیستم حفاظت ارائه دادند و کم کم در این چند دهه اخیر با شکل گرفتن موضوع عای تکاملی سیستم های هوشمند و کاربردی بودن آن ها در انواع سیستم های ساخت بشر به نسبت مناسب آن ها بخش حفاظت نیز از این موضوع بی نسیب نبود و حال شاهد انواع مقایسه های تئوری و علمی در این موضع هستیم و سعی بر این است که این سیستم ها بتوانند کوچکترین خطا را در کمترین هزینه تحمیلی و خسارت برطرف نمایند تا هم شبکه پایداری داشته و هم رضایت مشترکان برق به خوبی جلب گردد.در این پروژه بر این شده است که یکجا ولی تا حدودی به طور خلاصه این انواع وسایل را ، ادوات حفاظتی را معرفی نماییم تا حدودی هرچند مختصر با این ادوات داشته باشیم.

فهرست مطالب پروژه رله های حفاظتی :

چکیده

فصل ۱- نوسانات ولتاژ و تاثیرات موقتی

۱-۱- مقدمه ای بر نوسانات ولتاژ

۱-۲- نوسانات ولتاژ ناشی از بارهای مختلف

۱-۳- روشهای جبران و تصحیح فلیکر

۱-۴- اضافه ولتاژهای ناشی از کلید زنی

۱-۵- اضافه ولتاژ

۱-۵-۱- مکانیزم انتقال الکترواستاتیکی موج ضربه

۱-۵-۲- مکانیزم الکترو مغناطیسی انتقال منبع ولتاژ ضربه به ثانویه

فصل ۲- وسایل حفاظتی برای انواع سیستم های برق

۲-۱- چکیده فصل

۲-۲- هدف فصل

۲-۳- فیوز

۲-۳-۱- فیوزهای قدرت

۲-۳-۲- MOTOR CONTROLLER

۲-۳-۳- محدوده جریان فیوزها

۲-۳-۴- Seleetive coordination

۲-۳-۵- Seleetive coordination fuses

۲-۳-۶- دستگاه مکمل اضافه جریان

۲-۴- انواع فیوزها

۲-۴-۱- کلید حفاظت از جان یا کلید (f1)

۲-۴-۲- کلیدهای قطع کننده محافظ موتور

۲-۴-۳- کلیدهای قطع کننده محافظ موتور نوع PKZM0

۲-۴-۴- قطع کننده های حفاظت – ترانسفورمر محدود کننده

۲-۴-۵- کلیدهای CL- PKZ0

۲-۴-۶- کلیدهای قطع کننده (کلیدهای اصلی )

۲-۵- دستگاه رها کننده شائت (F3) A (SHUNT RELEASE )

۲-۶- دستگاه ولتاژ پایین با همراه تاخیر زمانی uv(f4)off

۲-۷- تاثیر عومل مخرب بر عملکرد فیوزها

۲-۸- پدیده برش جریان در کلیدهای نوع هوای فشرده

۲-۹- استفاده از تجهیزات قطع و وصل جریانهای بار در مدارهای خاص

۲-۱۰- هماهنگی فیوزهای قدرت و رله اضافه جریان

۲-۱۱- هماهنگی فیوز با رله های جریان زیاد زمان ثابت (DTOC)

۲-۱۲- هماهنگی فیوز با رله های جریان زیاد معکوس (IDMT)

۲-۱۳- هماهنگی فیوز با واحد لحظه ای رله های جریان زیاد

۲-۱۴- هماهنگی با ریکلوزرها

۲-۱۵- جمع بندی

فصل ۳- خطوط انتقال با ماکزیمم بار

۳-۱- مقدمه

۳-۲- ایمنی و انتخابی بودن و عمل کرد سریع

۳-۳- خطاهای اتصال کوتاه

۳-۴- انواع رله های حفاظتی

۳-۴-۱- رله های اضافه جریان

۳-۴-۲- رله های حفاظت اتصال زمین

۳-۴-۳- حفاظت دیستانس

۳-۴-۴- برخی مشکلات و محدودیت های حفاظت دیستانس

فصل ۴- بررسی خطرات الکتریکی محیط کار

۴-۱- چکیده

۴-۲- مقدمه

۴-۳- آشنایی با جریانهای خطا

۴-۴- ولتاژ القایی

۴-۵- القاء خازنی

۴-۶- فلوی مغناطیسی القایی

۴-۷- ولتاژ های القایی ناشی از رعد و برق

۴-۸- روشهای ایجاد سیستم زمین حفاظتی

۴-۹- سیستم زمین حفاظتی تک فاز یا سه فاز

۴-۹-۱- اتصالات و بانداژها

۴-۱۰- نتیجه

۴-۱۱- منابع

فصل ۵- حفاظت بهینه هوشمند اضافه جریان در سیستمهای قدرت

۵-۱- مقدمه

۵-۲- سیستمهای خیره در حفاظت شبکه های قدرت

۵-۳- معادلات هماهنگی بهینه رله های جریان زیاد

۵-۳-۱- روش پیشنهادی

۵-۴- اجزای سیستم خیره

۵-۴-۱- پایگاه اطلاعات

۵-۴-۲- اطلاعات سیستم

۵-۴-۳- قوانین خبره مرتبط با نوع رله

۵-۵- موتور استنتاج

۵-۶- نتایج

فصل ۶- بررسی نقش رله اتصال مجدد (ریکلوزر) در شبکه های توزیع

۶-۱- مقدمه

۶-۲- عوامل موثر در ایجاد عیوب گذار

۶-۳- بررسی فنی عملکرد رله اتصال مجدد

۶-۴- دوره زمانی استفاده از رله اتصال مجدد

۶-۵- انتخاب کلیدها جهت استفاده از رله

۶-۶- بررسی اقتصادی استفاده از رله اتصال مجدد

۶-۷- نتیجه

فصل ۷- بررسی قطع شدگی فاز در موتورهای و نحوه حفاظت آنها

۷-۱- مقدمه

۷-۲- قطعی فاز در موتورهای اندوکسیونی

۷-۳- بررسی حالت تکفازه شدن موتورها در وضعیت های مختلف

۷-۳-۱- حالت بار کامل

۷-۳-۲- حالت بار ناچیز

۷-۳-۳- در حالت استارت

۷-۴- مقایسه قطع شدن فاز در موتورهای بار تورسیم پیچی شده و قفسه ای

۷-۵- روشهای مختلف حفاظت

جهت حفاظت موتورهای اندوکسیونی و سنکرون در مقابل قطعی فاز شرح ذیل می باشد:

۷-۵-۱- رله تعادل فاز ها Phase blanc relay

۷-۵-۲- رله مولفه منفی جریان زیاد لحظه ای instantaonus neqative sequencc over current

۷-۵-۳- رله جریان زیاد ovcr current relay with the delay

۷-۵-۴- رله حرارتی thermal relay

۷-۵-۵- رله ولتاژ فازهای معکوس Reverse phase vol taqe relay

۷-۵-۶- رله قطعی فاز phase failure relay

۷-۵-۷- نتیجه

فصل ۸- ارزیابی حفاظت خازنهای قدرت و بررسی علل انفجار بانکهای خازنی

۸-۱- مقدمه

۸-۲- تحول در ساختار خازنها

۸-۲-۱- طریقه و عوامل موثر در از کار انداخن سیستمهای عایق

۸-۲-۲- طریقه به کار افتادن عایق PAPER – FILM

۸-۳- طریقه از کار افتادن خازن

۸-۴- نتیجه

فصل ۹- محاسبات هماهنگی رله ها

۹-۱- خلاصه فصل

۹-۲- مقدمه

۹-۳- طرح مسئله

۹-۴- راه حل پیشنهادی

۹-۵- روش محاسباتی تنظیم رله های جریانی

۹-۶- مزایا و معایب روش پیشنهادی

۹-۷- نتیجه گیری

فصل ۱۰- روش صحیح تنظیم رله های جریانی در شبکه توزیع

۱۰-۱- مقدمه

۱۰-۲- راه حل پیشنهادی

۱۰-۳- روش محاسباتی تنظیم رله های جریانی

۱۰-۴- مزایا و معایب روش پیشنهادی

۱۰-۵- نتیجه گیری

۱۰-۶- مراجع

فصل ۱۱- هماهنگی رله های جریان زیاد با روشهای بهینه سازی

۱۱-۱- مقدمه

۱۱-۲- الگوریتم ژنتیک

۱۱-۳- تابع هدف

۱۱-۴- هماهنگی رله های جریان زیاد با استفاده از SWARM

۱۱-۵- یک طرح تطبیقی حفاظتی برای حفاظت بهینه رله های جریان

۱۱-۶- هماهنگ سازی بهینه رله های جریان

۱۱-۷- هماهنگی رله های جریان زیاد با روش برنامه ریزی تکمیلی

۱۱-۸- خلاصه

۱۱-۹- هماهنگی رله های اضافه جریان

۱۱-۹-۱- TSM پیوسته یا گسسته

۱۱-۱۰- تنظیم جریانی رله ها

۱۱-۱۱- مشخصات رله اضافه جریان

۱۱-۱۲- تابع هدف

۱۱-۱۳- گسسته یا پیوسته بودن TSM

۱۱-۱۴- اطلاعات الگوریتم ژنتیک:

۱۱-۱۵- بررسی نتایج